کافه می ماند و مشتری آن

11 ماه پیش

آنچه که یک کافه را کافه می کند درون آن و کیفیت آن نیست. حتی منو و نوشیدنی ها، یک کافه را، کافه نمی کند. آنچه که باعث دوام و ادامه ی یک کافه است، مشتری است. درواقع کافه ای که مشتری ای ندارد، اصلا کافه نیست. برای دوام کافه تان بهتر است این مطلب را دنبال کنید. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که ۸۹ درصد مشتریان پس از تجربه‌ی خدمات مشتری ضعیف از سوی یک شرکت، دیگر از محصولات و خدمات آنها استفاده نمی‌کنند. این مطالعه هم‌چنان نشان می‌دهدکه ۸۶ درصد مشتریان حاضرند برای خدمت‌رسانی بهتر از سوی یک کسب و کار، ۲۵ درصدبیشتر پول بپردازند.

بخوانید: سفارش قهوه بیرون از کافه یا قهوه بیرون بر

دوستانه برخورد کنید

تمام کارکنان یک کافه، از بدو ورود به آنجا باید با تمامی افرادی که با آنها سرو کار دارند مهربان و دوستانه برخورد کنند. این تفکر که تنها باید با مشتری برخوردی مودب و دوستانه داشت تفکری است که دیگر منقضی شده است. مشتریان تنها به برخورد شما با آنها توجه نمی کنند، بلکه آنها متوجه ی نحوه ی برخورد شما با یکدیگر ( کارکنان با هم ) نیز هستند. پس درواقع برخورد دوستانه ی شما نشانگر این حقیقت است که شما به شدت آدابمند هستید. انجام این کار بسیار راحت است. هنگام برخورد با مشتری مودبانه و با احترام صحبت کنید، سعی کنید همیشه لبخند بر لب داشته باشید. بهتر است صحبت های خصوصی و شوخی های دوستانه را کارکنان در حضور مشتریان انجام ندهند. کارکنان نباید عجول باشند. عجله در سرویس رسانی و جمع کردن میز بسیار ناپسند است. تمام کارکنان باید انتقاد پذیر باشند و در صورت امکان از طریق رو در رو کیفیت ومیزان سرویس دهی را از مشتری جویا شوند.

پاداش برای مشتری

این روش بسیار موجب جذب مشتری می گردد. کافی است برای تشویق مشتریان نسبت به انتخاب دوباره ی کافه تان برای آنها جایزه یا پاداش تهیه کنید. این کار به راحتی قابل طرح ریزی و اجرا است. به راحتی می توانید برای تعداد سفارش ها یک سفارش رایگان بگذارید یا در مناسب های مختلف طرح های تخفیفی و رایگان قرار دهید. همچنین می توانید برای کافه تان باشگاه تعریف کنید و عضوگیری نمایید و خدمات ویژه ای به افراد عضو باشگاه بدهید.

حتما بخوانید: برترین دکوراسیون کافی شاپ را داشته باشید

حتی می توانید کالاهای تبلیغاتی به مشتریان عرضه کنید. می توانید ماگ هایی با آرم کافه تان به آنها هدیه دهید، سالنامه و خودکار و دیگر محصولاتی که بسیار رواج دارد نیز می تواند مشمول این کالا ها باشد.

کافه می ماند و مشتری آن

نارضایتی

نارضایتی مشتری اگر هرچه سریع‌تر و به بهترین شکل برطرف نشود. تاثیر بسیار بدی برای کافه شما دارد. وقتی مشتری شما به مشکل می‌خورد و از سرویس شما ناراضی است، اگر این مشکل را با یک راه حل قابل قبول برطرف کنید، با رضایت آنجا را ترک خواهد کرد. به کارکنان خود آموزش دهید که چگونه به نارضایتی و شکایت مشتریان به بهترین شکل رسیدگی کنند. اگر یک مشتری در یکی از میزها با مشکلی مانند تاخیر، سرویس‌دهی اشتباه یا قهوه بد طعم مواجه شود، پیش خدمت باید به دلخواه مشتری آن را برطرف کند.هنگامی که مشکلی در سفارش مشتری یا خدمات‌رسانی پیش می‌آید، نه تنها آن را برطرف کنید، بلکه یک سرویس رایگان نیز به مشتری پیشنهاد دهید.

بیشتر بدانید: تسریع چربی سوزی با نوشیدنی و دمنوش

برقراری ارتباط

سعی کنید با مشتریانتان ارتباط کلامی صمیمانه برقرار کنید. اگر نام مشتریان دائمی تان را نمی دانید سعی کنید نام آنها را به خاطر بسپارید. اینگونه می توانید ارتباط صمیمانه تری در گفتگو با مشتریان داشته باشید.

نکته ای که در این قسمت اهمیت دارد میزان احترام گذاشتن شماست. شما نباید طوری به مشتری احترام بگذارید که دیگر عزت نفسی برای شما باقی نماند. ارتباط صمیمی و دوستانه را به یک فرصت بدل نکنید تا افراد سو استفاده گر از آن استفاده کنند. در تمام حالت میانه رو باشید.

پیشنهاد ویژه: با کمترین هزینه کافی شاپ راه اندازی کنید

همانطور که می دانید مشتری بیشتر مساوی است با سودآوری بیشتر، بنابراین رکن اصلی کافه تان را رفتار و اخلاق کارکنان قرار دهید.

0
برچسب ها :
نویسنده مطلب تیم تحریریه

دیدگاه شما

ده + 4 =

بدون دیدگاه