هزینه های وارده بر منوی کافی شاپ

8 ماه پیش
هزینه های وارده بر منو

چیزی که یک کافی شاپ را در رنج گرانی و ارزانی آن قرار میدهد محیط کافه نیست، بلکه منوی آن است. بهترین کافه ها کافه هایی هستند که با این سیاست جلو می روند: قیمت گذاری متعادل نسبت به خدماتی که عرضه می کنند. یک کافه ی لوکس که تنها ظاهری آراسته دارد و کیفیت و برخورد کارکنان آنها در درجه ی پایینی است اصلا با منطق گرانی قیمت ها در منو همخوانی نخواهد داشت. این داستان برعکس نیز صادق است. برای قیمت گذاری بهتر موارد موجود در منو این مطلب را دنبال کنید.

توجه به قمیت بازار

کافی شاپ های مشابه را با یکدیگر مقایسه کنید. عموما قیمت های این کافه ها در یک رنج قرار دارند. اگر کافه ی شما نیز در حد و جایگاه این کافه ها است می توانید از روی قیمت های آنها قیمت گذاری کنید. جدای از این کار می توانید آمارگیری با پر کردن پرسشنامه و یا مصاحبه ی حضوری با افراد داشته باشید. شما در این آمار سنجی بازه ای از قیمت ها را مطرح می کنید و افراد قیمت هایی را که به نظرشان برای یک محصول مناسب است را بیان می کنند. اینگونه می توانید نظر مشتریان را دررابطه با میزان هزینه ای که دوست دارند برای یک سفارش در کافه داشته باشند، بدانید.

هزینه های وارده بر منو

حتما بخوانید: نوشیدنی ای به کام خانم ها

قیمت گذاری

محاسبه هزینه های لازم برای تهیه ی هر آیتم برای قیمت گذاری امری است بدیهی.

مدل سود ناخالص: اگر هزینه‌های تهیه هر آیتم از منو ۲۰ درصد قیمت آن است، باید بدانید که ۸۰ درصد باقی مانده سود خالص نیست. این ۸۰ درصد قرار است قبض‌ها را بپردازد، اجاره را پرداخت کند، هزینه‌ی نگهداری تجهیزات را بدهد و کارهای دیگر. بسیار مهم است که بدانید چه میزان از این ۸۰ درصد باقی مانده صرف چه چیزهایی می‌شود و سود خالصی که پس از پرداخت تمامی هزینه‌ها برای شما می‌ماند چقدر خواهد بود. در این روش انجام محاسبات مبتنی بر حاشیه‌ی سود متوسط به جای حاشیه سود هر آیتم آسان‌تر می باشد.

بدانید: کافه می ماند و مشتری آن

قیمت گذاری به همراه هزینه گذاری: هزینه‌ی لازم برای تهیه هر آیتم در منو را مشخص کنید. می‌توانید جداولی درست کنید که در آن مواد اولیه و تمامی هزینه‌های تامین هر آیتم مشخص شده باشد. اگر هر آیتم در اندازه‌های متفاوتی ارائه می‌شود، این اندازه‌ها را هم باید لحاظ کنید. معمولا در فروش قهوه تنها ۲۰ الی ۳۰ درصد قیمت نهایی مربوط به مواد اولیه است و ۷۰ الی ۸۰ درصد باقی مانده درآمد محسوب می‌شود. اما بسته به کلاس کاری و برنامه‌ای که شما دارید این میزان می‌تواند متغییر باشد.

هزینه های وارده بر منو

حال که شما بازه‌ی قیمت را بر اساس بازار و هزینه‌هایتان مشخص کرده‌اید، باید قیمت ها را بر اساس ارزش افزوده‌تان قطعی کنید. قیمت به خودی خود یک عامل تاثیر گذار در بازاریابی است و با ارزش برند و محصولات شما ارتباط نزدیکی دارد.

توجه داشته باشید که مشتریان شما برای یک محصول با کیفیت و مرغوب پول خواهند داد و یا استفاده از کافه را برای سرگرمی و گذراندن وقت می خواهند و دوست دارند برای اینکار کمترین هزینه را داشته  باشند. بهتر است در مکانی که کافی شاپ دارید نوع مشتری خود را بسنجید و خدمات را متناسب با خواست آنها ارائه دهید. استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت خواه و ناخواه قیمت را بالا خواهد برد.

حتما بخوانید: سفارش قهوه بیرون از کافه یا قهوه بیرون بر

تنوع قیمت

منویی موفق است که تمام رنج قیمت را در خود جای دهد. اینگونه مشتری میتواند با میزان هزینه ای که می خواهد سفارشی بدهد. همچنین می توانید در منوی خود چندین نوع سایز و کیفیت با قیمت های گوناگون و متنوع قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر هزینه های اولیه ی شما افزایش پیدا کند، باید قیمت های درون منو را نیز تغییر دهید و به روز کنید.

پیشنهاد ویژه: با کمترین هزینه کافی شاپ راه اندازی کنید

4.6 (92%) 5 vote[s]
0
برچسب ها :
نویسنده مطلب تیم تحریریه

دیدگاه شما

1 + 17 =

بدون دیدگاه